Dzień dobry, witamy Was serdecznie !
Na początek dzisiejszych zajęć wykonajcie ćwiczenia logopedyczne:
Zabawa logopedyczna: dorosły rzuca piłkę do dziecka, mówiąc wybrane sylaby. Dziecko powtarza je, a następnie odrzuca piłkę ze swoimi sylabami. Proponowane sylaby: or – or – or, ar – ar – ar, er – er – er, ir – ir – ir, ur – ur – ur, yr – yr – yr, ro – ro – ro, ra – ra – ra, re – re – re, ri – ri – ri, ru – ru – ru, ry – ry – ry, dro – dro – dro, dra – dra – dra, dre – dre – dre, dru – dru – dru, dri – dri – dri, dry – dry – dry, mro – mro – mro.
Zabawa słowna w szukanie rymów: dorosły daje piłkę dziecku, które podaje dowolne słowo i przekazuje piłkę dorosłemu. Zadaniem dorosłego jest podanie słowa rymującego się ze słowem dziecka. Potem to samo robi dziecko, aż powstanie ciąg rymujących się słów.
Zagadki pantomimiczne: dziecko lub dorosły przedstawia czynności związane z wybranym zawodem (np. szewca, krawca, stolarza, murarza, zegarmistrza, fryzjera, cukiernika, piekarza), a druga osoba odgaduje prezentowane czynności i nazwę zawodu. Zamieńcie się rolami.
Zagadki: Dorosły czyta zagadki, odpowiada na nie dziecko.
Leczy ciągle, leczy stale.
To mu idzie doskonale.
Już kolejny pacjent czeka.
Tylko nie wiem, czemu szczeka.
Białą czapkę ma na głowie.
Coś pod nosem nuci sobie.
I próbuje, zamiast jeść,
choć obiadów zrobi z sześć.
Jest od oczu specjalistą
I wie o nich prawie wszystko.
Więc cię chyba nie zaskoczy,
Gdy ci powie: - Patrz mi w oczy!
Za ladą sklepową
sprzeda to i owo....
Jaki zawód ma ten pan
co naprawi każdy kran?
Choć to nie rolnik, lecz role ma,
często w teatrze lub filmie gra.
Mundur pięknie na niej leży,
Czapka także się należy.
Ale się obejdzie smakiem,
Gdy pomacha ci lizakiem.
Nawet w nocy się obudzi,
Żeby biec ratować ludzi.
Jeździ dużym samochodem
I czasami leje wodę.
Udało Wam się odgadnąć wszystkie zawody? Brawo! A teraz porozmawiajcie z rodzicami o tym, czy to są ważne społecznie zawody? Opowiedzcie rodzicom kim chcielibyście zostać w przyszłości.
Malowanie pastelami: dorosły prosi dziecko o zamknięcie oczu i wyobrażenie sobie, jak będzie wyglądać jako osoba dorosła. Następnie dziecko wykonuje pastelami (olejnymi) autoportret z przyszłości. Jeżeli nie macie w domu pasteli możecie wykorzystać do tego zadania kredki.
Życzymy Wam miłego dnia, p. Bożenka i p. Ania
83-000 Pruszcz Gdański
ul. Tysiąclecia 5