Witamy kochane SÓWKI.
https://www.youtube.com/watch?v=3oEy3cS29W8
Rodzic może zadać dziecku pytanie:
2. A teraz zapraszamy do zabawy ,, My, drzewa''.
Dziecko jest drzewem. Rodzic opowiada, co się działo z lasem, drzewami, a dziecko wciela się w rolę drzew i uzewnętrznia stany emocjonalne w zależności od kolejnych zdarzeń opisanych przez rodzica.
Rodzic opowiada:
Dawno temu lasy były czyste, pełne ptaków i innych zwierząt. Drzewa były szczęśliwe , wesoło się uśmiechały, słuchając śpiewu ptaków siedzących na ich gałęziach. Mijały lata, powoli zachodziły zmiany - wycinki, bezmyślne niszczenie drzew. Zaczęło to złościć drzewa . A gdy na dodatek pojawiły się śmieci, które ludzie wywozili do lasu - drzewa wystraszyły się, co się z nimi stanie. Czy zginą w tych górach śmieci? Czy uschną? Dzisiaj smutno patrzą na to, co się dzieje. Może dzieci im pomogą?
3. Otwieramy nasze książki, cz. 4, s 12-13.
Słuchamy wiersza Agaty Widzowskiej ,, Strażnicy przyrody''.
https://www.youtube.com/watch?v=p-U1Zt2Bwjk
Dzieci kolorują rysunki zwierząt.
Rodzic może zadać pytanie :
Można powiedzieć dzieciom, że przyjaciel przyrody: nie zrywa kwiatów, nie łamie gałęzi drzew, nie śmieci, dokarmia ptaki i zwierzęta, oszczędza wodę , elektryczność , segreguje śmieci, lubi zwierzeta.
4 . Dzisiaj poznamy też nową głoskę h, H. Rodzic może zadać dziecku pytanie jakie zna wyrazy rozpoczynające się na głoskę h,H i czy głoska h, H jest spółgłoską czy samogłoską.
Następnie otwieramy nasze książki . Nowe przygody Olka i Ady . Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s 72.
5. Kto chciałby jeszcze dowiedzieć się ciekawych wiadomości na temat naszej planety, zapraszamy do obejrzenia prezentacji. ( załącznik w plikach)
83-000 Pruszcz Gdański
ul. Tysiąclecia 5