Pomoc dla uchodźców z Ukrainy - czytaj więcej
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Hity literatury dziecięcej - projekt MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY

Hity literatury dziecięcej - projekt MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY

Kochane Dzieci! Drodzy Rodzice!

Serdecznie dziękuję wszystkim, którzy wzięli udział w naszym projekcie i włączyli się w stworzenie zestawienia HITÓW DZIECIĘCEJ LITERATURY. Mam nadzieję, że zamieszczone poniżej propozycje pozwolą zainspirować się i zwiększyć repertuar czytanych dzieciom książek.

Pozdrawiam i życzę owocnych literackich przygód!

Małgosia Jeremiejczyk
koordynator projektu

 

Badania potwierdzają, że głośne czytanie dziecku:

  1. buduje więź pomiędzy rodzicem i dzieckiem,
  2. zaspokaja potrzeby emocjonalne,
  3. wspiera rozwój psychiczny dziecka i wzmacnia jego poczucie własnej wartości,
  4. uczy języka, rozwija słownictwo, daje swobodę w mówieniu,
  5. przygotowuje i motywuje do samodzielnego czytania,
  6. uczy myślenia,
  7. rozwija wyobraźnię,
  8. poprawia koncentrację,
  9. ćwiczy pamięć,
  10. przynosi wiedzę ogólną,
  11. ułatwia naukę,
  12. uczy odróżniania dobra od zła, rozwija wrażliwość moralną,
  13. rozwija poczucie humoru,
  14. jest znakomitą rozrywką,
  15. zapobiega uzależnieniu od mediów,
  16. chroni przed kwestionowalnymi wpływami ze strony otoczenia i kultury masowej,
  17. pomaga w rozwiązywaniu problemów,
  18. jest zdrową ucieczką od nudy,
  19. jest profilaktyką działań aspołecznych,
  20. kształtuje nawyk czytania i zdobywania wiedzy.
    (źródło: dziecisawazne.pl)
Data dodania: 2021-01-18 10:40:33
Data edycji: 2021-01-18 10:42:07
Ilość wyświetleń: 603

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Więcej informacji

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Zobacz
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej