Dzisiaj czwartek, więc witajcie!
I do pracy podążajcie
Dzisiaj będzie nietypowo
Z mamą z tatą na sportowo!!!!
A więc szybko ich poproście
I spędzajcie czas radośnie.
Gdy chodziliśmy do szkoły, codziennie wychodziliśmy na plac zabaw, bawiliśmy się w różne zabawy w sali, no i oczywiście było Wasze ulubione zajęcie, czyli…. gimnastyka!!!
Dzisiaj mamy dla Was propozycję, abyście zaprosili do wspólnej zabawy rodziców lub rodzeństwo. Proponujemy Wam ćwiczenia z wykorzystaniem metody W. Sherborne. Więc nie traćcie czasu i zaproście domowników do wspólnej zabawy.
Zapraszamy!!!
Do naszych ćwiczeń wykorzystamy podłogę jako główny przedmiot zabawy.
Powitanie piosenką Wszyscy są, witam was. Zaczynamy, już czas. Jestem ja, jesteś ty. Raz, dwa, trzy.
„Iskierka" – rodzic, mówiąc „Posyłam iskierkę przyjaźni w krąg, niechaj trafi do waszych rąk", ściska dłoń siedzącego przy nim dziecka, które z kolei drugą ręką ściska dłoń swego sąsiada. Iskierka musi wrócić do wysyłającego ten znak.
Powitanie paluszkami ‒ wszyscy siedzą w kole pochylając się do środka koła, witają się ze sobą paluszkami rąk i całymi dłońmi.
Powitanie stopami– wszyscy siedzą w kole trzymając się za ręce, witają się ze sobą paluszkami stóp. Wskazywanie za prowadzącym swoich części ciała – pokaż swoje ręce, swoje ucho itp.
Masowane wierszyki: – List do babci (zabawa czeska, opracowanie M. Bogdanowicz) (Dziecko siedzi zwrócone do nas plecami, masujemy jego plecy – „wygładzamy papier listowy”) Kochana babciu (piszemy palcem na plecach dziecka).
KROPKA (naciskamy plecy w jednym miejscu).
Piszę Ci, że mamy w domu kotka (kontynuujemy pisanie).
KROPKA.
Kotek chodzi (kroczymy palcami),
kotek skacze („skaczemy”, opierając dłoń na przemian na przegubie i palcach),
kotek drapie (delikatnie drapiemy dziecko po plecach),
kotek chrapie (opieramy na nich głowę i udajemy chrapanie).
I choć straszny z niego psotek (łaskoczemy dziecko po plecach),
bardzo fajny ten mój kotek (przytulamy dziecko).
(Inne zabawy tego rodzaju to np. Pizza, Maszyna do pisania. Rodzic może samodzielnie wymyślić treść tych zabaw i połączyć ją z różnymi sposobami masowania pleców dziecka).
Wagoniki – rodzic siedzi w rozkroku, obejmując rękoma siedzące przed nim dziecko. Poruszają się po pokoju w różnych kierunkach, następnie „wagoniki” łączą się i nadal poruszają się po pokoju.
Jak najwyżej –wszyscy leżą na plecach ,,w rozsypce” na podłodze. Sięganie rękoma i nogami ,,do sufitu”, wyciąganie ich jak najwyżej, naśladowanie ruchem dłoni gestu wkręcania żarówek.
Bączek – wszyscy siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi. Odpychając się rękoma, próbują samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi. Zabawa Raki –leżąc na plecach z rękami wyciągniętymi za głowę, odpychając się nogami, wszyscy przesuwają się na plecach po podłodze i próbują palcami ręki – szczypcami– złapać inną poruszającą się w ten sposób osobę.
Lustro – rodzice i dzieci siedzą naprzeciwko siebie, dziecko wykonuje dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje mimikę, rodzic naśladuje ruchy dziecka (następnie zamiana ról).
Domki – rodzic w klęku podpartym tworzy domek dla swojego dziecka. Dziecko wchodzi do domku (siada skulone pod rodzicem). Następnie dziecko wychodzi z domku, przechodząc między nogami i rękami rodzica.
Zabawa "Razem w kole" – wszyscy siedzą w kole trzymając się za ręce, kładą się na brzuchu, następnie wstają, cały czas trzymając się za ręce. Bujanie dziecka w kocu.
Wycieczka – ciąganie dziecka w kocu –za ręce, na nogi, na zrolowanym kocu.
Paczka – dziecko zwija się w kłębek na podłodze, a dorosły próbuje je „rozwiązać” (następnie zamiana ról).
Przepychanie – dziecko i dorosły siedzą na dywanie plecami do siebie i próbują się przepychać plecami. Skała – dziecko próbuje przesunąć rodzica, (następnie zamiana ról).
Rowerek – dorosły i dziecko leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w powietrzu; „jadą na rowerze”.
Tunel – dorośli w klęku podpartym, jeden obok drugiego, tworzą tunel, a dzieci przechodzą pod „tunelem”.
Kołyska – dorosły w siadzie rozkrocznym obejmuje ramionami dziecko siedzące przed nim tyłem i wspólnie kołyszą się na boki.
Piłowanie drewna – dzieci siedzą w rozkroku, przodem do siebie, trzymając się za dłonie. Nogi jednego dziecka znajdują się pod nogami drugiego dziecka. Następnie na przemian kładą się na plecach na podłodze, cały czas trzymając się za ręce.
Lustro – dziecko siedzi naprzeciw rodzica, zwrócone do niego przodem. Dorosły ,,rysuje” ręką w powietrzu różne figury np. jazdę samochodem, czytanie książki, dziecko zaś stara się jak najdokładniej naśladować ruchy dorosłego.
Możecie wykorzystać muzykę R. Claydermana. https://www.youtube.com/watch?v=k_on7zgBPUA
Czy podobała Wam się gimnastyka? Myślę, że jest to dobry pomysł na aktywne spędzanie czasu wolnego z rodziną. Tym bardziej, że nie potrzeba do nich żadnych przyborów. Wystarczy jedynie…. Podłoga.
Skoro zadbaliśmy już o naszą aktywność fizyczną, to nadszedł czas, aby trochę popracowały Wasze główki. Wykonajcie proszę ćwiczenia z książki „Dzieciaki w akcji 4” str 54 i 55.
Dla chętnych oczywiście zamieszczamy dodatkowe karty pracy.
Powodzenia!!!
83-000 Pruszcz Gdański
ul. Tysiąclecia 5