Pomoc dla uchodźców z Ukrainy - czytaj więcej
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

TYLE STÓP, TYLE KROKÓW 08.04.21

TYLE STÓP, TYLE KROKÓW 08.04.21

Witajcie kochani !

 

  1. Posłuchajcie wiersza  Podwórkowa awantura

 

 

 

 

 

 

 

 

Kura gdacze, kaczka kwacze-
goni kurę mokrą raczej.
Gęś też syczy, kogut pieje.
Gwałtu! Rety! Co się dzieje?
Ryczy krowa, świnia kwiczy, –
a indyk się rozindyczył.
Kot mysz goni, głośno miauczy.
– Dość awantur! Już wystarczy!
Tak pies Burek głośno szczeka... –
i już słychać go z daleka
Koza meczy: bo ta koza groźna była.
mee, mee, mee...
Czego psisko mądrzy się?
Dla ochłody - wiadro wody
poleją na głowy, brody!
Wyszły z mody awantury!
A sio gęsi, a sio, kury!
Powiedziała, co wiedziała,
białą brodą pokiwała,
pochyliła nisko rogi,
Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!
Awantura się skończyła,
bo ta koza groźna była.

 

Odpowiedzcie na pytania:

  • Które zwierzęta brały udział w podwórkowej awanturze?
  • Jakie zwierzę próbowało je uspokoić? W jaki sposób to zrobiło?

2. Posłuchajcie jeszcze raz piosenki Na podwórku https://www.youtube.com/watch?v=An265-G0WOs

 

3. Ćwiczenia w mierzeniu długości - Długi , krótki

Rozkładamy na stoliku 4 paski czerwonego papieru i 4 paski żółtego papieru (takiej samej długości).

Rodzic  układa z pasków dwie, równoległe  drogi i pyta:

  • Czy obie drogi mają taką samą długość?
  • Dlaczego uważacie, że czerwona droga jest dłuższa?
  • Jak można udowodnić, że są tej samej długości?

 

4. Mierzenie szerokosci dywanu stopa za stopą 

Dziecko i rodzic (lub rodzeństwo) mierzy szerokość dywanu  głośno licząc

  • Dlaczego wyszły wam rózne wyniki?
  • Czy wasze stopy sa jednakowej długości?

5. Karta pracy cz.4 s.7

Olek i Ada  zastanawiają się , która tasiemka  jest dłuższa. Zastanówcie się jak to sprawdzić.

Kolorowanie tasiemek, kończenie rysowania kurcząt  wg wzoru, kolorowanie trzeciego kurczęcia , licząc od prawej strony.

 

6. Karta pracy cz.4 s.8

Kolorowanie tak samo puzzli ze zdjęciami dorosłych zwierzat i ich dzieci. Nazywanie mam i ich dzieci. Czytanie całościowe nazw zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Naklejanie ich zdjęć w odpowiednich miejscach.

 

Do zobaczenia !

Data dodania: 2021-04-07 12:59:36
Data edycji: 2021-04-07 14:13:49
Ilość wyświetleń: 399

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Więcej informacji

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Zobacz
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej