Pomoc dla uchodźców z Ukrainy - czytaj więcej
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Ludzie tworzący spektakl

Ludzie tworzący spektakl

Intonacje – zabawa teatralna.

Powtarzamy to samo zdanie, wcielając się w różne role (np. królewny, mówcy, krasnoludka, żołnierza, smoka), ze zwróceniem uwagi na głos i mimikę, np. z dominującą literą: Król Karol kupił królowej Karolinie korale koloru koralowego; Żaba Żaneta żegnała z żalem małżonka; Suchą szosą szedł Szymon do Szydłowca, lub zdania wymyślone przez dzieci.

 

Bileterzy – zabawa matematyczna.

Dziecko wycina z „Pomocy” karteczki z cyframi 1–5 (załącznik nr 1) (to będą nasze „numerowane bilety”), potem losuje bilety dla widowni, którą będą pluszaki lub lalki. Rodzic na krzesełkach (kanapie) nakleja takie same numery. Następnie mówi: Każdy widz zajmie zaraz miejsce na widowni, ale widzowie będą siadać w odpowiedniej kolejności. Najpierw usiądą: – widzowie z numerem 3..., 2...,1..., 5...., 4.

 

Losowanie biletów powtarzamy. Rodzic mówi: Każdy widz zajmie zaraz miejsce na widowni, ale tym razem będą siadać w innej kolejności. Najpierw usiądą:

– widzowie z numerem większym od 2, ale mniejszym od 4;

– widzowie z numerem mniejszym od 5, ale większym od 3;

– widzowie z numerem większym od 1, ale mniejszym od 3;

– widzowie z numerem mniejszym od 2;

– widzowie z numerem większym od 4.

 

Pluszaki pozostają na miejscach do następnego zajęcia.

 

Ale teatr! – słuchanie wiersza Marcina Brykczyńskiego i rozmowa na temat treści. (załącznik nr 2)

Rodzic zwraca uwagę na pojęcia związane z teatrem, role poszczególnych ludzi uczestniczących w procesie tworzenia spektaklu, przypominamy sobie, czy dane role były pokazane w filmie, który już razem oglądaliśmy o tym jak powstaje teatr (link dla przypomnienia: https://youtu.be/TkBHN9TYP-0).

 

Następnie rozmawiamy, odnosząc się do tekstu wiersza. Rodzic może zadać pytania pomocnicze: Które elementy wiersza były zabawne? O jakich osobach pracujących w teatrze była mowa w wierszu? Za co w teatrze odpowiada sufler? Jak myślicie, czy aktorzy muszą się nauczyć całej roli na pamięć? W jaki sposób można się nauczyć roli?. Dziecko mówi, które zawody teatralne wydają mu się ciekawe i dlaczego, które chciałby wykonywać.

 

Paluszkowy teatrzyk – ćwiczenia motoryki małej.

Dziecko wykonuje polecenia rodzica:

– Każdy paluszek prawej ręki daje buziaka temu samemu paluszkowi lewej ręki.

– Naciskamy na siebie palcami obu rąk.

– Składamy dłonie tak, by te same palce obu dłoni dotykały się opuszkami. Po kolei zaginamy palce do środka, najpierw środkowe, potem wskazujące...

– Po kolei palcem wskazującym prawej ręki dotykamy opuszków palców lewej ręki i na od- wrót. Potem zmieniamy palec dotykający, np. na mały. Inne ćwiczenia rodzic może wymyślać na bieżąco.

 

Maski – zabawa z lusterkami.

Rodzic daje dziecku małe lusterko lub kawałek gładkiej folii aluminiowej i mówi: Popatrz na swoją twarz i wyobraź sobie, że to maska. Co ona teraz pokazuje? Jakie widać na niej uczucia? Niech twoja maska będzie wesoła. A teraz smutna. Zrób wystraszoną minę, a teraz zamyśloną. Jak wyglądają wtedy twoje usta, a jak oczy?

 

Bileciki do kontroli – praca plastyczna, wykonanie biletu teatralnego.

Rozmawiamy o tym, po co są bilety do teatru oraz jakie elementy powinny znaleźć się na bilecie: data, tytuł spektaklu, miejsce na widowni, dodatkowe informacje. Dziecko otrzymuje kartkę, kolorowy papier, kredki i wykonuje swój projekt biletu na wybrane przedstawienie.

 

Data dodania: 2021-11-23 12:44:37
Data edycji: 2021-11-23 12:49:22
Ilość wyświetleń: 301

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Więcej informacji

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Zobacz
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej