31.03.2020 r. - POZNAJEMY NOWĄ LITERKĘ - H, h

Witajcie!!!W ostatnim czasie trochę bujaliśmy ponad obłokami w przestrzeni kosmicznej – mamy nadzieję, że podobała się Wam ta wyprawa. Ale......to już koniec naszych kosmicznych przygód – musimy wracać na Ziemię. Przygotowujemy się do lotu - więc się trochę poruszajmy - pamiętacie jak rozgrzewaliśmy przed wylotem w KOSMOS?
Prawą nogą wypad w przód
i rączkami zawiąż but
Powrót, przysiad, dwa podskoki
W miejscu bieg i skłon głęboki
Wymach rączek w tył, do przodu
I rannego nie czuć chłodu!
Rozgrzani?.... Gotowi?.....
Wsiadamy do naszej rakiety kosmicznej i STARTUJEMY!!!...... - Kierunek Ziemia!!!
Uff... nareszcie na Ziemi, a tu takie niespodzianki..... zauważyliście już na pewno, że przyszła do nas nowa pora roku - WIOSNA.
Wy już doskonale wiecie jakie są pierwsze oznaki wiosny, ale są takie stworzonka, które jeszcze nie mogą w to uwierzyć.
Poproście kogoś dorosłego, brata lub siostrę o przeczytanie opowiadania Lucyny Krzemienieckiej:
„O WIOŚNIE W LESIE I WIEWIÓRKI WAŻNYM INTERESIE”.
Link do opowiadania znajdziecie tutaj:
http://praszka.pl/download/attachment/17792/zalacznik-nr-4-o-wiosnie-w-lesie.pdf
lub w załączonym pliku : OPOWIADANIE
Po przeczytaniu opowiadania spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań?
1. Kim był Hałabała i gdzie mieszkał?
2. Jakie postacie występują w opowiadaniu?
3. W jakiej porze roku dzieje się akcja?
4. Po czym Hałabała poznał, że nadeszła już wiosna?
5. Jaki ważny interes miała wiewiórka do krasnala?
A teraz bardzo ważne pytanie!!!
Czy potraficie powiedzieć jaką głoskę słyszymy na początku wyrazu Hałabała?
Pewnie ,że jest to głoska h.
Zastanówcie się czy znacie jeszcze jakieś wyrazy w których występuje głoska h - na początku, na końcu lub w środku wyrazu? Z pewnością potraficie wymienić wiele takich słów:)
Wypowiedzcie głośno głoskę „h” i spróbujcie określić, czy jest to spółgłoska czy samogłoska.
Oczywiście, że „h” jest spółgłoską, więc jakim kolorem ją zaznaczymy?
A teraz przyjrzyjcie się dokładnie jak wyglądają pisane i drukowane litery „h, H”. (załącznik: schemat litery h)
Zwróćcie uwagę na kierunek ich pisania – tutaj poproście o pomoc dorosłego.
Ćwiczenie pisania: proszę przygotować tackę z ryżem, mąką, kaszą lub pisakiem i palcem w wybranym materiale sypkim próbujemy odwzorowywać pisane litery „H oraz h”. Takie ćwiczenie możemy przeprowadzić również palcem po dywanie, po stole lub narysować na plecach kogoś bliskiego:)
A teraz czas na karty pracy:
1. Spróbuj pisać w liniaturze nowo poznane literki.
2. Spróbuj rozwiązać rebus – zadanie dodatkowe.
3. Pokoloruj tylko pola z kropką, a zobaczysz jakie literki się tam schowały.
4. Udekoruj litery H h według własnego pomysłu można użyć różnych materiałów plastycznych, kredki, pisaki, plastelina , wycinanki, bibuła i co jeszcze sobie wymyślicie:)
Jeśli chcecie umilić sobie czas podczas pracy wesołą piosenką to znajdziecie ją w pliku - wiosenna cza -cza.
Życzymy udanej zabawy:)