Witajcie w piątek!!!
Na początku naszych zajęć zapraszam was do zabawy, która pozwoli nam troszkę się rozruszać. W poniższym linku znajdziecie zabawę, którą doskonale znacie.
https://youtu.be/l-P0PfiZp9E
Jeśli przyłożyliście się do ćwiczeń, to serce zaczęło wam mocniej bić. Czujecie? Jeśli jeszcze nie, to wykonajcie parę szybkich podskoków. Teraz na pewno przyspieszyło. Odszukajcie ręką, gdzie bije wam serce. Rękę bliższą sercu zostawiamy na tym miejscu i załóżcie na nią frotkę lub mazakiem narysujcie na niej serduszko. Zapamiętajcie- to ręka lewa.
Zobaczmy jak poradzicie sobie w kolejnej zabawie i czy dobrze pamiętacie, która to ręka prawa, a która lewa.
https://youtu.be/KeKgAM3oUVc
Jestem pewna, że świetnie sobie poradziliście. Przejdźmy więc do dalszej części naszej dzisiejszych zajęć.
Dzisiaj zapraszam was do świata matematyki. Może ona być niezwykle ciekawa i przede wszystkim przydatna. Z matematyką spotykamy się na co dzień licząc, ważąc, mierząc różne przedmioty. Spotykacie się z nią idąc do sklepu, czy nawet w domu podczas dzielenia się z rodzeństwem i rodzicami cukierkami. Przykładów jest naprawdę mnóstwo.
Kolorowe rytmy- zabawa matematyczna
Do tej zabawy możecie użyć rozmaitych przedmiotów np. klocków, plastikowych nakrętek, słomek, kredek. Proszę aby rodzic np. z klocków ułożył rytm np. zielony klocek, dwa żółte, trzy zielone, niebieski klocek i znów zielony itd.
Zadaniem dziecka jest odtworzenie obok tego samego rytmu ale ze zmianą kolorów. Zasady zmiany kolorów rodzic przedstawia dziecku na kartce w postaci kolorowych kółek i strzałek, np. żółty-niebieski, zielony- czerwony, niebieski- czerwony, czerwony- żółty.
Zakodowane informacje- kodowanie, karty pracy
Otwórzcie książkę „Dzieciaki w akcji 4” na stronie 56. Waszym zadaniem jest przyklejenie obrazków zgodnie z podanym kodem, w którym figura geometryczna oznacza liczbę osób, a kolor pola- płeć, czyli czy jest to chłopiec czy dziewczynka. Po uzupełnieniu tabeli popatrzcie na nią i odpowiedzcie na pytania:
- W której kolumnie są tylko dziewczynki?
- Czy jest kolumna tylko dla chłopców?
- Ile jest dzieci, które skaczą?
- Ile jest par dzieci?
Następnie na stronie 57 pokolorujcie rysunek zgodnie z podanym kodem. Zanim zaczniecie kolorować musicie wykonać obliczenia. Dopiero jak policzycie, możecie sprawdzić jakiego koloru powinniście użyć do wypełnienia odpowiedniego pola.
Co jest w środku?- rozpoznawanie przedmiotu dotykiem
Do tej zabawy możecie użyć naprawdę różnych przedmiotów. Proszę aby rodzic wybrał kilka np. samochodzik, lalka, klocek, kredka itp., włożył te przedmioty do nieprzeźroczystego worka lub siatki. Zadaniem dziecka jest włożenie ręki do środka i po dotyku rozpoznanie co to za przedmiot.
Czy coś się zmieniło?- zabawa na spostrzegawczość
Przedmioty, które były w siatce układamy w jednej linii na podłodze. Dziecko stara się zapamiętać w jakiej kolejności zostały ustawione i co to za przedmioty. Jeśli uważacie, że dobrze zapamiętaliście przedmioty odwróćcie się. Rodzic zabiera jeden przedmiot, a Waszym zadaniem jest określenie, którego brakuje. Zabawę powtarzamy parę razy. Później zabawa wygląda podobnie, tym razem rodzic zmienia ustawienie przedmiotów (zamienia miejscami dwa przedmioty). Waszym zadaniem jest ustawienie przedmiotów w dobrej kolejności.
Dla chętnych:
Karta pracy nr 1
Waszym zadaniem jest pokolorowanie kratek z lewej części obrazka według podanego schematu. Natomiast prawa część powinna zostać uzupełniona poprzez odbicie lustrzane wcześniej uzupełnionych kratek.
Karta pracy nr 2
W zadaniu pierwszym uzupełnij działania według podanego schematu. W zadaniu drugim uzupełnij grafy.
Powodzenia.
83-000 Pruszcz Gdański
ul. Tysiąclecia 5