Moja ulubiona potrawa to... – rundka, dokończenie zdania według własnych preferencji.
Rodzic wypowiada zdanie: Moja ulubiona potrawa to... i podaje nazwę swojego ulubionego dania. Dziecko może wymienić dwie potrawy.
Piramida zdrowia – rozmowa o piramidzie zdrowia na podstawie ilustracji w „Książce” na str. 50-51.
Rozmawiamy na temat wyglądu piramidy (kształt), zwracamy uwagę na poszczególne piętra piramidy w „Książce” i ich znaczenie (rodzic czyta dwuwersy), przeliczamy piętra piramidy (liczebniki porządkowe). Wskazujemy, jakie produkty znajdują się na poszczególnych piętrach i do jakiej grupy należą. Omawianie zagadnień związanych z piramidą można zacząć z zasłoniętym pierwszym piętrem i zapytać dziecko, co tam może być. Po omówieniu budowy piramidy wskazujemy produkty zdrowe i umieszczamy je na odpowiednich piętrach, odpowiednio przyklejając ilustracje lub rysując albo dopisując ich nazwy. Wskazujemy produkty niezdrowe, np. opakowania po ciastkach, po napojach gazowanym, etykiety z fast foodów itp. i rozmawiamy o tym: Dlaczego te produkty nie znalazły się w piramidzie żywieniowej? Czy to, że tych produktów nie było w piramidzie, oznacza, że w ogóle nie możemy ich jeść/pić?
Sześć pięter – zabawa matematyczna, przeliczanie w zakresie 6.
W nawiązaniu do sześciu pięter w piramidzie dziecko powtarza każde wymyślone przez rodzica ćwiczenie sześć razy (np. podskoki obunóż, skłony, obroty wokół własnej osi, przysiady).
Rytmiczne układanki – zabawa matematyczna.
Rodzic układa na dywanie rytmy, wykorzystując, np. ilustracje produktów spożywczych, opakowania produktów spożywczych lub inne dostępne liczmany. Opisuje głośno wykonywane czynności, np. pierwsze z lewej strony kładę jabłko czerwone, drugie i trzecie: dwa ziarna fasoli, a czwarte jabłko zielone, teraz powtarzam i znów kładę jabłko... Wspólnie odczytujemy rytmy, kontynuujemy je, dokładając potrzebne elementy i opowiadając o wykonywanych czynnościach. Z pomocą rodzica dziecko przekłada ułożone rytmy na rytmy wyklaskane lub wystukane.
Karta pracy – piramida zdrowia, uzupełnianie obrazka elementami z wyklejanki. KP2 s. 21
Talerzyki pełne zdrowia – zabawa dydaktyczna.
Rodzic rozkłada sześć talerzy (na każdym nalepiamy nazwę piętra piramidy) oraz dużo produktów spożywczych. Dziecko ostrożnie wybiera produkty ze „zdrowym jedzeniem” i kładzie go na odpowiednim talerzu. W ten sposób skomponuje talerze ze zdrowym jedzeniem.
83-000 Pruszcz Gdański
ul. Tysiąclecia 5