Pomoc dla uchodźców z Ukrainy - czytaj więcej
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Piramida zdrowia

Piramida zdrowia

Moja ulubiona potrawa to... – rundka, dokończenie zdania według własnych preferencji.

Rodzic wypowiada zdanie: Moja ulubiona potrawa to... i podaje nazwę swojego ulubionego dania. Dziecko może wymienić dwie potrawy.

 

Piramida zdrowia – rozmowa o piramidzie zdrowia na podstawie ilustracji w „Książce” na str. 50-51.

Rozmawiamy na temat wyglądu piramidy (kształt), zwracamy uwagę na poszczególne piętra piramidy w „Książce” i ich znaczenie (rodzic czyta dwuwersy), przeliczamy piętra piramidy (liczebniki porządkowe). Wskazujemy, jakie produkty znajdują się na poszczególnych piętrach i do jakiej grupy należą. Omawianie zagadnień związanych z piramidą można zacząć z zasłoniętym pierwszym piętrem i zapytać dziecko, co tam może być. Po omówieniu budowy piramidy wskazujemy produkty zdrowe i umieszczamy je na odpowiednich piętrach, odpowiednio przyklejając ilustracje lub rysując albo dopisując ich nazwy. Wskazujemy produkty niezdrowe, np. opakowania po ciastkach, po napojach gazowanym, etykiety z fast foodów itp. i rozmawiamy o tym: Dlaczego te produkty nie znalazły się w piramidzie żywieniowej? Czy to, że tych produktów nie było w piramidzie, oznacza, że w ogóle nie możemy ich jeść/pić?

 

Sześć pięter – zabawa matematyczna, przeliczanie w zakresie 6.

W nawiązaniu do sześciu pięter w piramidzie dziecko powtarza każde wymyślone przez rodzica ćwiczenie sześć razy (np. podskoki obunóż, skłony, obroty wokół własnej osi, przysiady).

 

Rytmiczne układanki – zabawa matematyczna.

Rodzic układa na dywanie rytmy, wykorzystując, np. ilustracje produktów spożywczych, opakowania produktów spożywczych lub inne dostępne liczmany. Opisuje głośno wykonywane czynności, np. pierwsze z lewej strony kładę jabłko czerwone, drugie i trzecie: dwa ziarna fasoli, a czwarte jabłko zielone, teraz powtarzam i znów kładę jabłko... Wspólnie odczytujemy rytmy, kontynuujemy je, dokładając potrzebne elementy i opowiadając o wykonywanych czynnościach. Z pomocą rodzica dziecko przekłada ułożone rytmy na rytmy wyklaskane lub wystukane.

 

Karta pracy – piramida zdrowia, uzupełnianie obrazka elementami z wyklejanki. KP2 s. 21

 

Talerzyki pełne zdrowia – zabawa dydaktyczna.

Rodzic rozkłada sześć talerzy (na każdym nalepiamy nazwę piętra piramidy) oraz dużo produktów spożywczych. Dziecko ostrożnie wybiera produkty ze „zdrowym jedzeniem” i kładzie go na odpowiednim talerzu. W ten sposób skomponuje talerze ze zdrowym jedzeniem.

Data dodania: 2021-11-29 07:38:27
Data edycji: 2021-11-29 07:39:51
Ilość wyświetleń: 261

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Więcej informacji

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Zobacz
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej