Co to za zwierzę?
Rodzic naśladuje ruchem i mimiką zwierzęta bez wydawania dźwięków. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, co to za zwierzę. Po odgadnięciu zwierzęcia przez dziecko następuje zamiana ról.
Mapa teatru
Rodzic czyta dziecku zagadkę:
Jest tam wiele foteli,
Jest scena i kurtyna,
A kiedy gasną światła,
To spektakl się zaczyna. (teatr)
Anna Makita ,,Zagadki dla maluchów”
Gdy dziecko odgadnie, rodzic zapisuje na środku arkuszu słowo TEATR i pyta, co się jemu z tym słowem kojarzy. Dziecko rysuje swoje skojarzenia na arkuszu, a rodzic je podpisuje. Arkusz możemy powiesić w widocznym miejscu, tak żeby dziecko mogło w ciągu tygodnia dorysowywać kolejne skojarzenia, doklejać bilety teatralne, programy, plakaty, ilustracje ulubionych bohaterów, przedstawień.
Jak powstaje teatr?
Zapoznanie się z filmem edukacyjnym dla dzieci:
Niewidzialny teatr- słuchanie opowiadania Marii Ewy Letki pt. ,,Niewidzialny teatr”. (zał. nr 1)
Po przeczytaniu opowiadania rozmawiamy o tym, czym jest teatr. Jest to miejsce, w którym aktorzy wyczarowują wymyślony świat. Ale kiedy oglądamy przedstawienie, mamy wrażenie, że to prawdziwe życie. Rodzic może zadać pytania: Czy teatr to tylko budynek, czy może cos więcej? Jakie przedstawienia były odgrywane w teatrze z opowiadania? Czy cos Cię rozbawiło w sztuce Królu cukierków? Jaka nauka płynęła z bajki o bukiecie kwiatów? Dlaczego teatr z opowiadania jest nazywany niewidzialnym? (dźwięki) Co oznacza sformułowanie ,,magia teatru”? Czy dzieją się tam jakies czary? Jak powstaje przedstawienie teatralne? Jak się je przygotowuje?
Wykonanie zadania z Karty Pracy (zał. nr 2)
Na mojej scenie- zabawa plastyczna.
Dziecko wykonuje rysunek do przedstawienia, na którym kiedyś było, bądź dowolnej, ulubionej bajki. Potem na dwóch kartkach jednakowego formatu jak jego praca rysują wzory, jakie chciałoby, żeby znalazły się na kurtynie teatralnej. Obydwie kartki składają w wachlarzyk/ harmonijkę. Następnie przykleja kurtyny do swojego obrazka po obu stronach kartki.
83-000 Pruszcz Gdański
ul. Tysiąclecia 5