Pomoc dla uchodźców z Ukrainy - czytaj więcej
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

GIPSOWE PISANKI 29.03.2021

GIPSOWE PISANKI 29.03.2021

Witamy kochane SÓWKI . W tym tygodniu porozmawiamy sobie o Świetach Wielkanocnych,

  1. Drogie dzieci zapraszamy do wysłuchania piosenki ,, Koszyczek dobrych życzeń''.

https://www.youtube.com/watch?v=7TZOcP5tKhY

Rozmowa na temat tekstu piosenki.

Pytanie:

Co znajduje się w koszyczku, o którym jest mowa w piosence?

Co znaczą w piosence słowa ,, koszyczek dobrych życzeń''?

2. A teraz zapraszamy do obejrzenia filmiku na temat zwyczajów i tradycji wielkanocnych.

https://www.youtube.com/watch?v=gBEDgci-5nU&t=52s

Można również dzieciom powiedzieć taką ciekawostkę na temat pisanek.

Legenda głosi, że Maria Magdalene, kiedy szła w niedzielę wielkanocną do grobu Chystusa, zabrała ze sobą jajka, które miały być posiłkiem dla apostołów. Po spotkaniu Chrystusa, który zmartwychwstał, zauważyła, że jajka zmieniły kolor na czerwony. Od tej pory przyjął się zwyczaj malowania jaj na Wielkanoc. 

Malowane we wzory jajko nazywa się pisanką, bo zgodnie z tradycją te wzory pisze się rozgrzanym woskiem na jajku, używając lejka ze skuwki od sznurowadeł oraz szpilki do robienia kropek. Kiedyś pisanki zakopywano pod progami domów, aby zapewniły mieszkańcom szczęście i dostatek. Skorupki jaj wielkanocnych rzucano też pod drzewa owocowe, aby zapobiec szkodnikom i sprowadzić urodzaj. Dziewczęta myły włosy w wodzie , w której gotowano jaja na pisanki, aby bujnie rosły. W zabawie zwanej walatką lub wybitką toczono po stole pisanki lub uderzano nimi o siebie . Posiadacz stłuczonego jaja tracił je na rzecz właściciela nienaruszonej pisanki. Inną grą było rzucanie pisankami do siebie lub przerzucanie ich przez dachy kościoła.

3.  Następnie otwieramy karty pracy na s.72 . Czytamy podane wyrazy z rodzicem lub samodzielnie i łączymy z odpowiednimi obrazkami. Po prawej stronie karty rysujemy takie same pisanki jakie są po lewej stronie karty.

4. Zapraszamy do wysłuchania opowiadania ,, Gipsowe pisanki''. Otwieramy naszą książkę z opowiadaniami na s. 58-61 , oglądamy ilustracje i słuchamy opowiadania.

https://www.youtube.com/watch?v=44GjI9QDym4

Rozmowa na temat opowiadania.

  • Gdzie rodzina Olka i Ady spędziła Wielkanoc?
  • Co się stało dziadkowi? Dlaczego?
  • Jakie zadania mieli do wykonania podczas przygotowań do świąt Olek i Ada, rodzice i dziadkowie?
  • Czym babcia ozdobiła stół?
  • Jakie rady dawał dziadek?
  • Czy tata i mama wywiązali się z zadań?
  • Co według dziadka jest najważniejsze?

5. Dzisiaj poznamy również nową głoskę f, F . Na poczatku możemy zapytać dzieci czy znają jakieś wyrazy, które rozpoczynają się na głoskę F. Następnie prosimy, aby dzieci podzieliły dane wyrazy na sylaby. Otwieramy karty pracy Nowe przygody Olka i Ady przygotowanie do czytania, pisania, liczenia , s. 67. 

  • Opisujemy, co przedstawia obrazek
  • Określamy pierwszą głoskę w słowie farby i nazwach rysunków.
  • Kolorujemy wybrany rysunek.
  • Zaznaczamy litery f, F w wyrazach.

6. Na koniec zabawa plastyczna . Zachęcamy wszystkie dzieci do ozdobienia pisanki dowolną metodą np. ( oklejanie ugotowanych jajek włóczką, oklejanie kolorowym papierem, lub elementami wyciętymi z kolorowego papieru, malowanie jajek farbami, rysowanie mazakami wzorów na jajkach). 

Czekamy na wasze prace. MIŁEJ ZABAWY.

 

 

 

 

 

Data dodania: 2021-03-28 14:30:04
Data edycji: 2021-03-29 00:13:19
Ilość wyświetleń: 465

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Więcej informacji

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Zobacz
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej