Dzisiaj czwartek, więc wstajemy,
Książki swe przygotujemy
I do pracy podążamy,
O wsi dziś porozmawiamy!!
Dzisiaj zaczniemy trochę nietypowo. Przygotujcie z „Wyprawki” kartę pracy nr 44 pt. „Gospodarstwo pana Jana”. Wytnijcie zwierzęta. W trakcie pracy, spróbujcie zaśpiewać piosenkę pt. „Gdacze kura: Ko, Ko, Ko”
https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY
A teraz ułóżcie parami dorosłe zwierzę i jego młode. Spróbujcie je nazwać (pies- szczenię, owca- jagnię, indyk- indyczę, koza- koźlę, kot- kocię, krowa- cielę, gęś- gąsiątko, świnia- prosię). Czy znacie nazwy innych zwierząt i ich młodych? Np. kaczka- kaczątko, koń- źrebię.
Na pewno świetnie sobie poradziliście. Brawo!!!!
A teraz czas na zabawy ze zwierzętami.
Zadanie 1
Ułóżcie osobno wycięte obrazki dorosłych zwierząt i osobno- ich młodych. Policzcie i sprawdźcie ile zwierząt jest w każdym zbiorze. Czy jest, ich tyle samo? Których zwierząt jest więcej? Ułóżcie odpowiednio patyczki. Jaki znak należy postawić między zbiorami? Ułóżcie znak z kredek, patyczków lub zapałek.
Zadanie 2
Teraz ułóżcie z jednej strony zwierzęta, które mają cztery nogi, a z drugiej strony- zwierzęta, które mają dwie nogi. Policzcie ile zwierząt jest w każdym zbiorze. Których zwierząt jest więcej? Ułóżcie odpowiednio patyczki.
Zadanie 3
Ułóżcie zbiór zwierząt mających pazury i zbiór zwierząt, które nie mają pazurów. Policzcie ile zwierząt jest w każdym zbiorze i ułóżcie odpowiednio patyczki.
Wspaniale!!!
Nadszedł czas na zabawę! Gotowi? To zaczynamy!!!
https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI
Udało Wam się dotrzymać tempa? Jeśli tak, to: Brawo!!!
Teraz przygotujcie czystą kartkę….. na środku narysujcie dom…. Z prawej strony, w pewnej odległości drzewo, a z lewej strony kałużę i dalej od domu budę. Jak myślicie, czyj to dom? Tak, to dom gospodarza.
Ułóżcie obrazki na kartce zgodnie z instrukcją:
Koza stoi z prawej strony drzewa, a jej młode- z lewej. Kot wszedł na dach domu, a kocię siedzi pod oknem. Pies i szczenię siedzą z lewej strony budy, a cielę stanęło po przeciwnej stronie. W kałuży tapla się prosię. Obok domu stoi świnia i patrzy na małego kotka.
Jak myślicie, czyj to dom? Tak, to dom gospodarza.
A teraz może Wy opowiedzcie swoją historyjkę i poproście rodziców, żeby ułożyli obrazki według Waszej instrukcji. Tylko sprawdźcie, czy dobrze ułożyli!
Wykorzystamy obrazki zwierząt do następnej zabawy.
Połóżcie swój rysunek na podłodze- jest to dom gospodarza.
Zwierzęta chciały porozmawiać ze swoim gospodarzem, więc ustawiły się w kolejce do domu, w następującej kolejności:
Pierwsza stanęła krowa. Druga stanęła świnia. Trzecia- koza. Czwarta- owca. Piąty- indyk. Szósty- pies. Siódmy- kot. Ósma- gęś. Dziewiąte stanęło gąsiątko. Dziesiąte – szczenię. Jedenaste stanęło prosię. Dwunaste- jagnię.
Zwierzęta nie mogły się jednak dogadać w kolejce i zaczęły zmieniać miejsca. Krowa zmieniła się z psem. Która jest teraz krowa? Kot zamienił się z gąsiątkiem. Który jest teraz w kolejce? Jagnię zamieniło się ze szczenięciem. Które jest teraz jagnię? A szczenię- które? Indyk wepchnął się na początek kolejki, a świnia na sam koniec. Która w kolejce jest teraz owca? Jagnię stanęło za swoją mamą, a szczenię za swoją. Na którym miejscu jest teraz indyk?
Teraz poproście rodziców, aby oni ustawili zwierzęta według Waszego opisu. Tylko pamiętajcie- sprawdźcie czy robią to prawidłowo.
Świetnie!
Otwórzcie książkę „Dzieciaki w akcji 4” na str. 72-73 i wykonajcie ćwiczenia.
Dla chętnych mamy oczywiście dodatkowe karty pracy:
Karta pracy 1- połącz zwierzę z domem, w którym mieszka.
Karta pracy 2- wykonaj ćwiczenia zgodnie z instrukcją.
Czekamy na zdjęcia z Waszych prac i zabaw.
Powodzenia!!!
83-000 Pruszcz Gdański
ul. Tysiąclecia 5