Jubileusz 80-lecia szkoły
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Przeliczamy zwierzęta w gospodarstwie wiejskim

Przeliczamy zwierzęta w gospodarstwie wiejskim

Dzisiaj czwartek, więc wstajemy,

Książki swe przygotujemy

I do pracy podążamy,

O wsi dziś porozmawiamy!!

 

                Dzisiaj zaczniemy trochę nietypowo. Przygotujcie z „Wyprawki” kartę pracy nr 44 pt. „Gospodarstwo pana Jana”.  Wytnijcie zwierzęta. W trakcie pracy, spróbujcie zaśpiewać piosenkę pt. „Gdacze kura: Ko, Ko, Ko”

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

 

                A teraz ułóżcie parami dorosłe zwierzę i jego młode. Spróbujcie je nazwać (pies- szczenię, owca- jagnię, indyk- indyczę, koza- koźlę, kot- kocię, krowa- cielę, gęś- gąsiątko, świnia- prosię). Czy znacie nazwy innych zwierząt i ich młodych? Np. kaczka- kaczątko, koń- źrebię.

                Na pewno świetnie sobie poradziliście. Brawo!!!!

A teraz czas na zabawy ze zwierzętami.

                Zadanie 1

                Ułóżcie osobno wycięte obrazki dorosłych zwierząt i osobno- ich młodych. Policzcie i sprawdźcie ile zwierząt jest w każdym zbiorze. Czy jest, ich tyle samo? Których zwierząt jest więcej? Ułóżcie odpowiednio patyczki. Jaki znak należy postawić między zbiorami? Ułóżcie znak z kredek, patyczków lub zapałek.

                Zadanie 2

                Teraz ułóżcie z jednej strony zwierzęta, które mają cztery nogi, a z drugiej strony- zwierzęta, które mają dwie nogi. Policzcie ile zwierząt jest w każdym zbiorze. Których zwierząt jest więcej? Ułóżcie odpowiednio patyczki.  

                Zadanie 3

                Ułóżcie zbiór zwierząt mających pazury i zbiór zwierząt, które nie mają pazurów. Policzcie ile zwierząt jest w każdym zbiorze i ułóżcie odpowiednio patyczki.

                Wspaniale!!!

 

Nadszedł czas na zabawę! Gotowi? To zaczynamy!!!

 

https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI

 

                Udało Wam się dotrzymać tempa? Jeśli tak, to: Brawo!!!

 

                Teraz przygotujcie czystą kartkę….. na środku narysujcie dom…. Z prawej strony, w pewnej odległości drzewo, a z lewej strony kałużę i dalej od domu budę. Jak myślicie, czyj to dom? Tak, to dom gospodarza.

 

Ułóżcie obrazki na kartce zgodnie z instrukcją:

Koza stoi z prawej strony drzewa, a jej młode- z lewej. Kot wszedł na dach domu, a kocię siedzi pod oknem. Pies i szczenię siedzą z lewej strony budy, a cielę stanęło po przeciwnej stronie. W kałuży tapla się prosię. Obok domu stoi świnia i patrzy na małego kotka.

Jak myślicie, czyj to dom? Tak, to dom gospodarza.

 

A teraz może Wy opowiedzcie swoją historyjkę i poproście rodziców, żeby ułożyli obrazki według Waszej instrukcji. Tylko sprawdźcie, czy dobrze ułożyli!  

 

Wykorzystamy obrazki zwierząt do następnej zabawy.

Połóżcie swój rysunek na podłodze- jest to dom gospodarza.

Zwierzęta chciały porozmawiać ze swoim gospodarzem, więc ustawiły się w kolejce do domu, w następującej kolejności:

Pierwsza stanęła krowa. Druga stanęła świnia. Trzecia- koza. Czwarta- owca. Piąty- indyk. Szósty- pies. Siódmy- kot. Ósma- gęś. Dziewiąte stanęło gąsiątko. Dziesiąte – szczenię. Jedenaste stanęło prosię. Dwunaste- jagnię.

Zwierzęta nie mogły się jednak dogadać w kolejce i zaczęły zmieniać miejsca. Krowa zmieniła się z psem. Która jest teraz krowa? Kot zamienił się z gąsiątkiem. Który jest teraz w kolejce? Jagnię zamieniło się ze szczenięciem. Które jest teraz jagnię? A szczenię- które? Indyk wepchnął się na początek kolejki, a świnia na sam koniec. Która w kolejce jest teraz owca? Jagnię stanęło za swoją mamą, a szczenię za swoją. Na którym miejscu jest teraz indyk?

                Teraz poproście rodziców, aby oni ustawili zwierzęta według Waszego opisu. Tylko pamiętajcie- sprawdźcie czy robią to prawidłowo.

 

               Świetnie!

Otwórzcie książkę „Dzieciaki w akcji 4” na str. 72-73 i wykonajcie ćwiczenia.

 

 Dla chętnych mamy oczywiście dodatkowe karty pracy:

Karta pracy 1- połącz zwierzę z domem, w którym mieszka.

Karta pracy 2- wykonaj ćwiczenia zgodnie z instrukcją.

 

Czekamy na zdjęcia z Waszych prac i zabaw.

Powodzenia!!!

Data dodania: 2020-06-17 08:49:12
Data edycji: 2020-06-18 07:45:43
Ilość wyświetleń: 1753

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Więcej informacji

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Zobacz
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej