Pomoc dla uchodźców z Ukrainy - czytaj więcej
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

ZASTOSOWANIA MATEMATYKI W PRAKTYCE

 

Lekcja na szkolnym korytarzu może być równie ciekawa jak ta, w klasie. Uczniowie klasy 8D mogli się o tym przekonać podczas zastępstwa.

 

Każda z dwóch grup otrzymała robota Photon, który został zakupiony w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.

 

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, która ma na celu wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).   

 

Przy jego pomocy należało zmierzyć długość i szerokość węższej części szkolnego korytarza oraz obliczyć jego pole w metrach kwadratowych (roboty pokazują odległości w centymetrach).

 

Zadanie pokazało, że nie istnieje jedna jedyna metoda wykonania zadania. Każda z grup w inny sposób mierzyła oraz obliczała pole holu. Jedni ustawiali się co 10 metrów, inni zapisywali kolejne przebyte przez robota metry na kartce sumując je na końcu.

 

Oba wyniki nieco różniły się między sobą.

 

Końcowy etap lekcji był świetnym momentem na wspólną dyskusję o tym, jakie czynniki zewnętrzne miały wpływ na rozbieżność wyników oraz co można było zrobić dokładniej.

 

Myślę, że lekcja była nie tylko ciekawym powtórzeniem wiadomości o polu prostokąta i zamiany jednostek, ale także świetną okazją do wzajemnej współpracy, analizowania i wyciągania wniosków.

 

Iwona Janiak

Data dodania: 2023-02-19 17:29:11
Data edycji: 2023-02-19 17:30:35
Ilość wyświetleń: 154

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Więcej informacji

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Zobacz
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej