Pomoc dla uchodźców z Ukrainy - czytaj więcej
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Roboty Photon w klasie 7b 24.09.2024

Roboty Photon w klasie 7b 24.09.2024

24.09.2024 na dwie lekcje w klasie 7b zawitały Roboty Photon. Uczniowie zostali podzieleni na dwie grupy, w których pracowali podczas zajęć.

 

Na pierwszej lekcji uczniowie przy pomocy robotów mierzyli długość szkolnego korytarza. Uczniowie poznawali zasady działania robotów oraz funkcje programowania. Podczas zadania uczniowie zauważyli, że można ustawić długość ścieżki robotów na maksymalną długość, którą zmniejszali i szacowali przy końcu holu. Padł też pomysł współpracy - roboty mogły spotkać się w którymś momencie trasy - jeden jechał z jednego końca holu, drugi z drugiego. Wystarczyło dodać do siebie obie odległości. Po zakończonym zadaniu porozmawialiśmy o błędach pomiarowych oraz o elementach, których uczniowie nie uwzględnili (np. długości samego robota, której brakowało przy pomiarach).

 

Podczas drugiej godziny uczniowie mieli za zadanie obliczyć pole danego fragmentu szkolnego holu. Uczniowie wzięli pod uwagę wszystkie wznioski z poprzedniej lekcji i pomiary były dokładniejsze.

 

Podczas lekcji:

-uczniowie pracowali w grupach i uczyli się wzajemnej współpracy

-powtórzyliśmy pojęcie pola prostokąta oraz zamiany jednostek (roboty długość pokonują w centymetrach, uczniowie wyniki podawali w metrach)

-rozmawialiśmy o czynnikach zewnętrznych mających wpływ na błędy pomiarowe oraz różnice w wynikach grup

-uczniowie spróbowali elementów programowania

-wspólnie wyciągaliśmy wnioski i poszukiwaliśmy najlepszych i najbardziej dokładnych rowiązań.

 

Po obserwacji i rozmowie z uczniami lekcje się podobały, a uczniowie po raz pierwszy mieli okazję samodzielnie wykorzystać roboty do wykonania zadania.

 

Dziękuję za obie lekcje

Iwona Janiak

 

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, która ma na celu wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

Data dodania: 2024-09-25 17:49:13
Data edycji: 2024-09-25 17:57:30
Ilość wyświetleń: 34

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Więcej informacji

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Zobacz
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej