Uczniowie bardzo lubią, kiedy na lekcjach pojawia się robot Photon. Tym razem zagościł na zajęciach indywidualnych ucznia klasy piątej.
Zadaniem ucznia było zmierzenie prędkości, z jaką jeździ robot.
Do dyspozycji uczeń miał robota, tablet, stoper oraz miarę mierniczą.
Najtrudniejszym etapem okazało się wymyślenie strategii wykonania zadania.
Pracowaliśmy na dwóch różnych programach. Dzięki czemu później mogliśmy porozmawiać o błędach pomiarowych, różnicach oraz wyciągnąć wnioski z zadania.
Oprócz wykorzystania na lekcji nowych technologii uczeń miał okazję powtórzyć wiadomości z tematu „Droga, prędkość, czas” oraz ułamków zwykłych, które zupełnie niespodziewanie „wkradły” się do zadania.
Po zakończonym zadaniu uczeń zechciał napisać program, dzięki któremu robot objechał dookoła ławki w klasie – udało się tuż przed dzwonkiem, w ostatniej próbie – brawo!
Bardzo cieszy mnie, kiedy po takiej lekcji pada pytanie „Będzie jeszcze kiedyś taka lekcja?”
Iwona Janiak
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, która ma na celu wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
83-000 Pruszcz Gdański
ul. Tysiąclecia 5