Pomoc dla uchodźców z Ukrainy - czytaj więcej
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Uczniowie klasy 6d, roboty Photon i ułamki zwykłe

Uczniowie klasy 6d, roboty Photon i ułamki zwykłe

Na zastępstwo w klasie 6d zawitały roboty Photon.

Ciekawe, jak odnalazły się wśród ułamków zwykłych?

Uczniowie podzieleni zostali na 4 grupy. Każda z grup otrzymała jednego robota oraz tablet. Na podłodze zostały rozsypane żółte i fioletowe karteczki. Te pierwsze zawierały działanie na ułamkach zwykłych, drugie zaś wynik działania. Żółte karteczki były zakryte - uczniowie nie wiedzieli zatem na jakie działanie trafią. Gdy robot najechał na daną karteczkę, musieli ją wziąć - nie było możliwości wymiany.

Zadaniem uczniów było tak pokierować robotem, aby:

  1. najechał na dowolną, żółtą kartkę (dopiero wtedy uczniowie mogli wziąć zadanie),

  2. rozwiązać zadanie na kartce,

  3. doprowadzić robota do rozwiązania (dopiero gdy najechał na właściwą, tym razem fioletową, kartę uczniowie mogli wziąć wynik).

Mając prawidłowo rozwiązane zadanie oraz dwie karteczki, uczniowie zgłaszali się do nauczyciela, który sprawdzał poprawność i przyznawał punkty (po jednym za każde prawidłowo rozwiązane zadanie). Grupa, która uzyskała najwięcej punktów otrzymała plusy z matematyki.

Powyższe zadanie miało na celu:

  1. utrwalenie wiadomości o działaniach na ułamkach zwykłych,

  2. wprowadzenie elementów programowania,

  3. sprawdzenie umiejętności pracy w grupie.

Uczniowie byli zaangażowani w zadanie. Zmieniali się przy tablecie, więc każdy miał możliwość spróbowania swoich sił, wspólnie dyskutowali i omawiali rozwiązanie działania. Lekcja minęła szybko, a uczniowie jednogłośnie poprosili o kolejną taką lekcję.

A roboty? Dużo się nauczyły podczas takiej lekcji. Pojechały na krótki odpoczynek z nadzieją, że niedługo znów będą mogły wrócić do swoich ulubionych uczniów - bo z nikim innym się tak dobrze nie bawią jak z młodzieżą.

Iwona Janiak

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, która ma na celu wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

Data dodania: 2024-01-19 16:05:18
Data edycji: 2024-01-19 16:11:42
Ilość wyświetleń: 72

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Więcej informacji

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Zobacz
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej