Kiedy słyszę od ucznia:
"Proszę pani, dawno nie było tu Niuniusia (imię jakie keidyś nadaliśmy robotowi Photon)"
nie mogę zrobić nic innego, jak przynieść robota Photon na zajęcia i w ten sposób przeprowadzić lekcję.
Zadaniem uczniabyło tak pokierować robotem, aby:
najechał na dowolną, żółtą kartkę (dopiero wtedy mógł ją odkryć)
rozwiązać zadanie z kartki,
doprowadzić robota do rozwiązania (dopiero gdy najechał na właściwą, tym razem fioletową, kartkę mógł wziąć wynik).
Mając prawidłowo rozwiązane zadanie oraz dwie karteczki, uczeń pokazywał wykonanie zadania nauczycielowi. Po sprawdzeniu mógł kontynuować zadanie.
Powyższe zadanie miało na celu:
utrwalenie wiadomości o działaniach na ułamkach zwykłych,
wprowadzenie elementów programowania,
skupienie ucznia na zabawie z robotem sprawiło, że niekiedy nudne ułamki tym razem okazały się niezwykle ciekawe
Uczeń był bardzo zaangażowany i udało mu się rozwiązać całkiem sporo przykładów w czasie 1 godziny lekcyjnej.
A Niuniuś? Już się nie może doczekać kolejnego spotkania!
Iwona Janiak
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, która ma na celu wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
83-000 Pruszcz Gdański
ul. Tysiąclecia 5