Wspólnie wyjaśniliśmy sobie pojęcie „empatii”. Dzieci próbowały nazywać swoje emocje, słuchając różnych dźwięków wygrywanych na instrumentach. Rysowanie Emocjacza wyzwoliło w uczniach pozytywne przeżycia. Dzieci miały podczas tego zadania mnóstwo radości, a najlepszym tego efektem są różne rysunki, które powstały w naszych grupach. Wszyscy wspólnie orzekli, że było to jedno z ciekawszych ćwiczeń. Kolejną próbą rozpoznawania emocji było obejrzenie filmu „Grufołak”. Film był bardzo ciekawy i zaktywizował uczniów. Dzieci świetnie poradziły sobie także z kartą pracy „wejść w czyjeś buty”. Uczniowie zinterpretowali przedstawione scenki, „Jakie to emocje” oraz podali empatyczne propozycje pomocy i rozwiązania przedstawionych problemów. Na koniec naszej przygody wykonaliśmy Empatyczne Okulary, które miały nam pomóc bardziej empatycznie i wrażliwie patrzeć na ludzi wokół nas oraz przypominać, że im więcej dobra dajemy od siebie innym, tym więcej tego dobra do nas powraca. Podsumowaniem całego modułu były udział w akcji Dzień Kolorowych skarpetek. Uczniowie przyszli do szkoły w różnokolorowych skarpetkach oraz wykonali skarpetkowe pacynki.
83-000 Pruszcz Gdański
ul. Tysiąclecia 5