Jubileusz 80-lecia szkoły
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Podsumowanie projektu „Kreatywni na matematyce – na co dzień i od święta”

Podsumowanie projektu „Kreatywni na matematyce – na co dzień i od święta”

W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie klas 4–8 naszej szkoły uczestniczyli w projekcie edukacyjnym pt. „Kreatywni na matematyce – na co dzień i od święta”, którego celem było rozwijanie kreatywności oraz pokazanie, że matematyka to nie tylko liczby i wzory, ale także fascynująca dziedzina, obecna w codziennym życiu i różnych kontekstach świątecznych.

 

Projekt miał za zadanie:

  • stymulować myślenie twórcze i nieszablonowe podejście do rozwiązywania problemów,

  • wzbudzić większe zainteresowanie matematyką,

  • ukazać praktyczne zastosowanie matematyki w różnych sytuacjach życiowych i w kontekście obchodzonych świąt,

  • wspierać rozwój kompetencji kluczowych oraz umiejętności pracy zespołowej,

  • budować pozytywny stosunek uczniów do przedmiotu.

 

W ciągu roku szkolnego uczniowie realizowali dziewięć zadań projektowych, przypisanych do kolejnych miesięcy, powiązanych z wydarzeniami kalendarzowymi:

  • Wrzesień – Międzynarodowy Dzień Kropki: kreatywne zabawy matematyczne zainspirowane motywem kropki.

  • Październik – Code Week: łączenie matematyki z podstawami programowania i algorytmicznym myśleniem.

  • Listopad – Dzień Fibonacciego: odkrywanie ciągu Fibonacciego w naturze, sztuce i codzienności.

  • Grudzień – Boże Narodzenie: matematyczne dekoracje i zadania związane z tematyką świąteczną.

  • Styczeń – Światowy Dzień Logiki: zagadki logiczne i gry rozwijające myślenie dedukcyjne.

  • Luty – Walentynki: matematyczne serca origami.

  • Marzec – Dzień Liczby Pi: przedstawienie i zadania z liczbą π w roli głównej.

  • Kwiecień – Wielkanoc: matematyczne łamigłówki wielkanocne i geometryczne pisanki.

  • Maj – Matematyka wokół nas: lekcja terenowa, podczas której uczniowie odkrywali obecność matematyki w przestrzeni poza klasą.

 

Zadania miały różnorodną formę – od działań w klasie, przez zadania dodatkowe, aż po prezentacje na gazetkach szkolnych. Projekt był realizowany na terenie szkoły, a jego efekty były również dokumentowane na stronie organizatora.

 

Efekty i refleksje

Projekt spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród uczniów – zadania angażowały, inspirowały i pokazywały, że matematyka może być nie tylko nauką, ale też zabawą i okazją do twórczego działania. Uczniowie chętnie podejmowali wyzwania, pracowali zespołowo i z entuzjazmem prezentowali efekty swojej pracy.

„Kreatywni na matematyce na co dzień i od święta” to projekt, który nie tylko wzbogacił edukację matematyczną, ale również pomógł uczniom dostrzec piękno i użyteczność matematyki w otaczającym ich świecie.

 

Koordynator projektu

Iwona Janiak

Data dodania: 2025-05-22 16:08:23
Data edycji: 2025-05-22 16:17:19
Ilość wyświetleń: 131

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Więcej informacji

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Zobacz
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej