Pomoc dla uchodźców z Ukrainy - czytaj więcej
Deklaracja dostępności
Reset

Podróż (komunikacją miejską) do osiemnastowiecznego Gdańska

Dziś 18.05.2023 r. uczniowie klasy 3 d wybrali się do Gdańska, aby wziąć udział w wyjątkowym spacerze (nie całkiem) historycznym, poświęconym szczególnym gdańskim zabytkom. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Ratusza Głównego, w którym czekał na nas przesympatyczny p. Krzysztof -przewodnik (edukator) z Działu Edukacji Muzeum Gdańska. Podczas spaceru po starówce przenieśliśmy się w przeszłość, aby lepiej zrozumieć historie związane z gdańskimi zabytkami i dzieje samego miasta. Poznaliśmy życie codzienne mieszczan w osiemnastowiecznym Gdańsku. Spojrzeliśmy na miasto oczami pana Jana Uphagena. Zobaczyliśmy, jak mieszkał i jak wyglądał dzień zamożnego mieszczanina w epoce oświecenia: od porannej domowej krzątaniny, poprzez spacer po ulicy Długiej do Ratusza Głównego Miasta, pracę rajcy i interesy, a także wieczorne rozrywki w Dworze Artusa. A wszystko to opowiedziane było w bardzo przystępny i humorystyczny sposób, dzięki czemu dużo zapamiętaliśmy. Obowiązkowym punktem programu było wykonanie klasowego zdjęcia z symbolem naszego miasta: fontanną Neptuna na Długim Targu. Dodatkową atrakcją -oprócz cudownej pogody -była jazda autobusem komunikacji miejskiej (niezbyt komfortowo, ale za to tanio...). Zmęczeni i szczęśliwi wróciliśmy bezpiecznie do szkoły. Z pewnością była to ciekawa lekcja historii w plenerze, godna polecenia.

Uczniowie klasy 3 d (z wych. Iwoną Birunt)

Data dodania: 2023-05-18 20:25:21
Data edycji: 2023-05-18 20:33:46
Ilość wyświetleń: 205

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy