Uczniowie bardzo lubią, kiedy na lekcjach pojawia się robot Photon. Tym razem zagościł na zajęciach indywidualnych ucznia klasy piątej.
Zadaniem ucznia było zmierzenie prędkości, z jaką jeździ robot.
Do dyspozycji uczeń miał robota, tablet, stoper oraz miarę.
Najtrudniejszym etapem okazało się wymyślenie strategii wykonania zadania.
Pracowaliśmy na dwóch różnych programach. Dzięki czemu później mogliśmy porozmawiać o błędach pomiarowych, różnicach oraz wyciągnąć wnioski z zadania.
Oprócz wykorzystania na lekcji nowych technologii uczeń miał okazję powtórzyć wiadomości z tematu „Droga, prędkość, czas” oraz ułamków zwykłych, które zupełnie niespodziewanie „wkradły” się do zadania.
Po zakończonym zadaniu uczeń mógł dowolnie wykorzystać ostatnie minuty lekcji na programowanie robota w wybrany przez siebie sposób.
Bardzo cieszy mnie, kiedy po takiej lekcji pada pytanie „Będzie jeszcze kiedyś taka lekcja?”
Iwona Janiak
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, która ma na celu wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
83-000 Pruszcz Gdański
ul. Tysiąclecia 5