Podczas lekcji matematyki w klasie 6c uczniowie mieli za zadanie zmierzyć długość szkolnego korytarza.
Wyposażeni zostali w dwa roboty Photon oraz tablety do ich zaprogramowania. Uczniowie podzielili się na dwie grupy. Każda miała inny pomysł na wykonanie zadania.
Jedna grupa stworzyła program danej odległości i użyła pętli, aby robot jechał bez przerwy. Pod koniec szacowali odległość i stopniowo zmieniała parametry.
Druga grupa ustawiła odległość w robocie, uruchamiali go i liczyli ile razy dana odległość się powtórzyła.
Pod koniec lekcji porównaliśmy oba wyniki i wspólnie zastanowiliśmy się skąd wynikły niewielkie rozbieżności.
Dziękuję za niezwykle inspirująca lekcję
Iwona Janiak
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, która ma na celu wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
83-000 Pruszcz Gdański
ul. Tysiąclecia 5