Kiedy uczniowie klasy 8F poprosili o wyjątkową lekcję z okazji Walentynek przystałam na ich prośbę. Czasem właśnie spontaniczne lekcje bywają wspaniałym sposobem na powtórzenie wiadomości. Byłam bardzo ciekawa jak poradzą sobie z zaplanowanym wcześniej zadaniem.
Uczniowie podzielili się na dwie grupy. Każda z nich otrzymała swojego Photona, które zostały zakupione w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, która ma na celu wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
Zadanie z pozoru proste wymagało jednak dużo skupienia i współpracy.
Zadaniem było tak zaplanować drogę ustawionych obok siebie robotów, aby jadąc razem utworzyły kształt serca.
Obie grupy musiały ze sobą współpracować. Uczniowie tworzyli program od zera. Były błędy, próby i sukces!
Dzięki temu zadaniu uczniowie mieli okazję
-przypomnieć sobie pojęcie symetrii,
-ustalić odpowiednie kąty skrętu oraz długości odcinków,
-pracy w grupie i współpracy między grupami
-zastosować metodę prób i błędów.
Mimo, że jednej z grup tuż przed finałową próbą przez przypadek skasował się cały program, uczniowie dokończyli zadanie w zasadzie w ostatnich minutach lekcji.
Miło było popatrzeć na zaangażowanie uczniów. Gratuluję wykonanego zadania!
Iwona Janiak
83-000 Pruszcz Gdański
ul. Tysiąclecia 5