Pomoc dla uchodźców z Ukrainy - czytaj więcej
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

MATEMATYCZNE WALENTYNKI w 8F

 

Kiedy uczniowie klasy 8F poprosili o wyjątkową lekcję z okazji Walentynek przystałam na ich prośbę. Czasem właśnie spontaniczne lekcje bywają wspaniałym sposobem na powtórzenie wiadomości. Byłam bardzo ciekawa jak poradzą sobie z zaplanowanym wcześniej zadaniem.

 

Uczniowie podzielili się na dwie grupy. Każda z nich otrzymała swojego Photona, które zostały zakupione w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.

 

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, która ma na celu wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).   

 

Zadanie z pozoru proste wymagało jednak dużo skupienia i współpracy.

 

Zadaniem było tak zaplanować drogę ustawionych obok siebie robotów, aby jadąc razem utworzyły kształt serca.

 

Obie grupy musiały ze sobą współpracować. Uczniowie tworzyli program od zera. Były błędy, próby i sukces!

 

Dzięki temu zadaniu uczniowie mieli okazję

-przypomnieć sobie pojęcie symetrii,

-ustalić odpowiednie kąty skrętu oraz długości odcinków,

-pracy w grupie i współpracy między grupami

-zastosować metodę prób i błędów.

 

Mimo, że jednej z grup tuż przed finałową próbą przez przypadek skasował się cały program, uczniowie dokończyli zadanie w zasadzie w ostatnich minutach lekcji.

 

Miło było popatrzeć na zaangażowanie uczniów. Gratuluję wykonanego zadania!

 

Iwona Janiak

Data dodania: 2023-02-19 17:18:44
Data edycji: 2023-02-19 17:23:26
Ilość wyświetleń: 151

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Więcej informacji

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Zobacz
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej