Pomoc dla uchodźców z Ukrainy - czytaj więcej
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Laboratoria Przyszłości - lekcja matematyki z robotem PHOTON

Laboratoria Przyszłości - lekcja matematyki z robotem PHOTON

W dniu 26.10.2022 na lekcji matematyki uczniowie klasy 4b mieli okazję sprawdzić swoje umiejętności:

  • szacowania odległości

  • programowania

  • zamiany jednostek

  • ustawiania liczb w kolejności od najmniejszej do największej

  • pracy w grupach

Po dobraniu się w pary, uczniowie losowali kartki z napisanymi odległościami. Następnie jedna osoba programowała robota, a druga układała miarkę (orientacyjnie) w podanej odległości od robota. Następnie układała pudełko w odległości dalszej niż miarka i stopniowo przysuwało pudełko do robota. Gdy znalazło się w zaprogramowanej odległości robot wydawał wybrany dźwięk.

Trzy pary ustawiły miarkę w idealnej odległości od robota – BRAWO! Inni mieli niewielkie rozbieżności rzędu kilku centymetrów – uczniowie bardzo ładnie szacowali odległości.

Kolejnym zadaniem było dobranie się w większe grupy tak, aby wylosowane wartości z kartek były takie same.

Ostatnim zadaniem było ustawienie grup zgodnie z wartościami od najmniejszej do największej.

Każdy etap lekcji udało nam się zrealizować. Uczniowie wykorzystali teorię poznaną na poprzedniej lekcji w praktyce. Każdy z uczniów miał zadanie do wykonania. Również praca w coraz większych grupach przebiegła wzorowo.

To była ciekawa i inspirująca lekcja dla nas wszystkich.

Wychowawczyni Iwona Janiak

Data dodania: 2022-10-26 19:11:46
Data edycji: 2022-10-26 20:17:33
Ilość wyświetleń: 658

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Więcej informacji

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Zobacz
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej