W ramach zajęć dodatkowych w kolejnych dniach 3, 4 i 5 czerwca 2025 roku uczniowie: Piotr Kusztal z klasy 2b, Maciej Buchta z klasy 2c, Łucja Kobiela z klasy 1d, Natan i Nikodem Popławscy z klasy 3b oraz Stanisław Hajdukiewicz, Fabian Włodarczyk z klasy 3d pracowali z robotami Photon kształtując umiejętności wczuwania się w stany emocjonalne innych ludzi i sytuacji, w których się znajdują. W labiryncie emocji uczniowie pokazali jakie sytuacje w szkole wymagają od nas szacunku i empatii. Tworzyliśmy labirynt, do pokonania przez robota. Jego zadaniem było zatrzymać się przy wyznaczonych punktach z obrazkami różnych sytuacji oraz pytaniami dotyczącymi empatii (np. Jakbyś się czuł na miejscu tej osoby, Jak można komuś pomóc w potrzebie?) Zadaniem uczniów było zaprojektowanie trasy robota, dobranie odpowiedniej emocji do sytuacji z obrazka oraz wybranie koloru robota, który według nich pasuje do sytuacji/nastroju obrazka.
Robot jako narzędzie do nauczania świetnie sprawdza się na każdych zajęciach. Sprawia, że lekcja staje się atrakcyjna i interesująca, a uczniowie rozwijają umiejętność pracy zespołowej, logiczne myślenie oraz zadaniowe podejście do stawianych problemów.
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, która ma na celu wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
Marzena Piaścik
83-000 Pruszcz Gdański
ul. Tysiąclecia 5