Pomoc dla uchodźców z Ukrainy - czytaj więcej
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Finał Konkursu ''Matematyczne Asy''

Finał Konkursu ''Matematyczne Asy''

We wtorek, 22 maja 2024 roku w Szkole Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Pruszczu Gdańskim odbył się  II Miejski Międzyszkolny Konkurs Matematyczny pt. „Matematyczne Asy objęty Patronatem Honorowym Burmistrza Pruszcza Gdańskiego Janusza Wróbla.

W miłej atmosferze pani Dyrektor Szkoły Marzena Kotecka powitała przybyłych uczniów i ich nauczycieli oraz życzyła powodzenia. Organizatorzy konkursu przypomnieli, że konkurs matematyczny to nie tylko promowanie matematyki, jako atrakcyjnej dziedziny nauki, ale także rozwijanie zainteresowań matematycznych i umiejętności samodzielnej pracy uczniów. A forma konkursu to idealne warunki, by stwarzać dzieciom możliwości prezentacji swoich umiejętności i zdolności wśród rówieśników.

Do konkursu przystąpiło 8 uczniów z klas II i oraz 10 uczniów z klas III
ze szkół podstawowych z Pruszcza Gdańskiego, którzy zostali wyłonieni w drodze konkursów wewnątrzszkolnych. Uczniowie zmierzyli się z zadaniami testowymi zarówno zamkniętymi, jak i otwartymi, o zróżnicowanym stopniu trudności, obejmującym zagadnienia z podstawy programowej edukacji matematycznej. Czas na wykonanie zadań wynosił 60 minut.

Komisja po zakończeniu części konkursowej udała się na sprawdzenie prac.

W tym czasie uczniowie oraz ich opiekunowie mogli skorzystać z gier planszowych, logicznych łamigłówek. Reprezentanci szkół podstawowych z Pruszcza Gdańskiego mogli w czasie przerwy posilić się przygotowanym specjalnie dla nich poczęstunkiem, do którego wykorzystano zastawę stołową zakupioną w ramach Laboratoriów Przyszłości.

 

Po obradach komisji zaproszono wszystkich na ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród sfinansowanych ze środków pozyskanych od Rady Rodziców Szkoły Podstawowej nr 2.  Podczas ceremonii wręczania nagród obecni byli:

-  Burmistrz Miasta Pruszcz Gdański - p. Janusz Wróbel,

- Przewodnicząca Rady Miasta Pruszcz Gdański - p. Małgorzata Czarnecka – Szafrańska,

- Przewodnicząca Rady Rodziców SP nr 2 – p. Maria Guz

- oraz Dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika p. Marzena Kotecka.

 

Wśród drugoklasistów największą ilość punktów zdobył Matteo Aleandri z Katolickiej  Szkoły Niepublicznej im. Św. Jana Pawła II, zajmując I miejsce.

II miejsce zajęła również reprezentantka Katolickiej Szkoły Niepublicznej Weronika Kłos, natomiast III miejsce zdobyła Inga Kotyśko ze Szkoły Podstawowej nr 4.

Wyróżnienie otrzymał Igor Saluk ze Szkoły Podstawowej nr 3.

 

Wśród uczniów klas trzecich największą ilość punktów zdobył uczeń Katolickiej Szkoły Niepublicznej -  Antoni Wilczyński, dzięki czemu zajął I miejsce. Niewielką różnicą uzyskanych punktów, II miejsce wywalczył Adam Borowski z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1.

III miejsce zajął Cezary Połom z Katolickiej Szkoły Niepublicznej.

Wyróżnioną wśród trzecioklasistów została Alicja Kaszubowska reprezentujący Szkołę Podstawową nr 4.

Wszystkim laureatom i uczestnikom serdecznie gratulujemy osiągnięć.

Serdecznie zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z II Miejskiego Konkursu Matematycznego pt.: „Matematyczne Asy”  oraz udziału w kolejnej edycji, już w przyszłym roku.

                                                                       Organizatorki konkursu:

                                                                                   Marzena Piaścik

                                                                                   Maria Wieliczko

                                                                                   Marta Wołowczyk

 

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji
i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, która ma na celu wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

Data dodania: 2024-05-22 22:35:56
Data edycji: 2024-05-22 22:38:33
Ilość wyświetleń: 239

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Więcej informacji

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Zobacz
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej