Czcionka:

A+A-

Kontrast:

16.04.2021r. - Nie niszczymy roślin.

16.04.2021r. - Nie niszczymy roślin.

Dzień dobry w piątek Biedroneczki. Jak tam Wasze nastroje? Dzisiaj porozmawiamy sobie o tym, dlaczego nie wolno niszczyć przyrody.

Pierwsze zadanie, szukanie kwiatków i tworzenie par, przy okazji na koniec można policzyć wszystkie kwiatki.

 Rodzic drukuje i wycina kwiatki, które znajdują się w galerii zdjęć (kwiatki żółte, niebieskie, czerwone, różowe, białe) . Dziecko otrzymuje po jednym kwiatku papierowym z pary, pozostałe są porozkładane po pomieszczeniu. Zadaniem dziecka jest dobranie kwiatów do pary. Kiedy w domu jest rodzeństwo można zrobić zawody, kto zbierze więcej kwiatków.

Zadanie drugie: teraz rodzice zamieniają się w prawdziwych aktorów, wydrukujcie postacie znajdujące się na dole strony, wytnijcie je i naklejcie na kredkę lub ołówek tworząc kukiełkę. Następnie zróbcie sobie scenę ze stołu nakrytego kocem i zacznijcie przedstawienie.

Teatrzyk sylwet na podstawie wiersza M. Kownackiej Czy Agata kocha się w kwiatach?

Agata:

Jestem sobie Agata – strasznie kocham się w kwiatach.

Gdy tylko zakwita kwiatuszek, zaraz go zerwać muszę.

Zerwę, co tylko spotkam: O, tu dzwonek, tu stokrotka, tulipanek...

Uwiję z nich sobie wianek.

Jaka piękna okolica. Ja kwiatami się zachwycam. (Kuka kukułka)

Kukułeczko, czego szukasz? Co dobrego mi wykukasz?

(Kukułka kuka pięć razy).

O, ładnie mi wykukałaś, w szkole piątki będę miała.

Wiewiórki:

Wiewióreczki hopsasa! Po gałęziach wciąż hasamy!

Pięknie i gładko – poskacz z nami, Agatko!

Agatka:

Hopsasa dookoła – przeszkadzają mi te zioła. (Wyrzuca kwiatki).

Buch! Ten bukiet na trawę. Z wiewiórkami się zabawię.

Wiewiórki i Agata:

Hop, wiewiórki, hyc z Agatą.

O, my na to jak na lato.

Hopsasa, z prawa, z lewa,

słońce świeci, szumią drzewa. (Wybiegają).

Wróżki:

Wędrujemy po leśnych dróżkach. To my, leśne wróżki.

- Ja mam z liści kapturek.

- Ja płaszczyk z ptasich piórek.

- Ja mam włosy z mchów i porostów.

- A las kochamy po prostu.

Hej, hej! A któż to zerwał i rzucił na ziemię kwiaty?

Więdną!

Nie wiecie czyja to sprawka?

Dzieci:

Agaty!

Wróżki:

A to się popisała, ani słowa.

- Przyszła do lasu kwiaty rabować.

- Poniszczyła, połamała wszystkie kwiaty!

- My nie chcemy tej Agaty!

Kto powie, czy Agata naprawdę się kocha w kwiatach?

Dzieci:

Nie....

Wróżka:

Bo ja myślę, że to wielka roślin niszczycielka!

Może ktoś włoży te kwiaty do wody?

Dzieci:

My je weźmiemy do kącika przyrody!

Porozmawiajcie teraz z dziećmi na temat obejrzanego teatrzyku:

- Czy Agata naprawdę kocha się w kwiatach?

- Jak nazwalibyście Agatę?

- Czy z kwiatami i innymi roślinami postępuje się tak, jak to robiła Agata?

Trzecie i ostatnie zadanie na dzisiaj to rysowanie tego co mówi Wam rodzic. Spróbujcie to zrobić jak najładniej potraficie.

Słuchanie rysowanego wierszyka.

Najpierw rodzic mówi wierszyk i rysuje kwiatek. Potem samodzielnie próbuje to zrobić dziecko.

Najpierw koło, na nim płatek,

drugi płatek, trzeci płatek, czwarty płatek,

jeszcze kreska – łodyga – i jest kwiatek.

To już wszystkie zadania na dzisiaj. Czekamy na Was już w poniedziałek w przedszkolu.

Do zobaczenia Biedroneczki  :) 

 

Data dodania: 2021-04-15 13:40:57
Data edycji: 2021-04-15 13:47:20
Ilość wyświetleń: 45

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Zobacz
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej