Czcionka:

A+A-

Kontrast:

12.04.2021 - Śmieciu, precz !

12.04.2021 - Śmieciu, precz !

Witajcie Biedroneczki, dzisiaj będziemy rozmawiać o bardzo ważnym temacie jakim jest ekologia. Rodzice zapytajcie się swoich pociech czy wiedzą co to trudne słowo oznacza. Następnie zadajcie dzieciom podane poniżej pytania. Pomocne mogą okazać się zdjęcia, które umieściłam w galerii zdjęć. 

 

- Czy lubisz gdy świeci słońce?

- Czy widziałeś kiedyś góry? Podobają Ci się?

- Czy lubisz zbierać muszelki nad morzem?

- Czy lubisz chodzić do lasu lub parku? Co najbardziej Ci się tam podoba?

 

Następnie rodzice przeczytajcie swoim dzieciom wiersz oraz porozmawiajcie z nimi na jego temat. Ilustracje pomocnicze do wiersza znajdują się w galerii. Popatrzcie na nie podczas czytania.

Kiedy rano słońce świeci,

Wybiegają na dwór dzieci.

Miotły, szczotki w rękach mają,

Bo podwórko zamiatają!

Tu papierek od cukierka,

Tam po soku jest butelka

Ówdzie puszka po napoju

I pudełko. Może twoje?

Żyć nie można w bałaganie,

Więc się bierzmy za sprzątanie.

Zmykaj, śmieciu, do śmietnika.

Bałaganie, brudzie, znikaj.

Wstawić zdjęcia z folderu

Rozmowa na temat wiersza.

Co robią rano dzieci?

Co trzeba robić, żeby nie było tak zaśmieconych miejsc?

Czego jeszcze nie powinniście robić na placu przedszkolnym i na podwórku?

Rodzic  naprowadza dziecko, podając konkretne sytuacje. Np. łamanie gałązek drzew, dep­tanie trawników, zrywanie kwiatów…

 

Ostatnie zadanie na dzisiaj to prosta zabawa ruchowa, do której zapraszamy całą rodzinę. Zabawa nazywa się : Smutne drzewko i wesołe drzewko.

Dziecko (rodzina)  porusza się po domu przy dźwiękach wyżej wymienionej piosenki. Podczas przerwy w muzyce (pauzy) wcielają się w rolę drzewka, któremu ktoś połamał gałązki, ponacinał korę – pokazują miną, postawą ciała, jak czuje się to drzewko. Potem znowu poruszają się przy dźwiękach muzyki. Podczas przerwy w muzyce pokazują, jak się czuje drzewko, o które dba ogrodnik, które ma całą korę i gałęzie, radośnie sobie rośnie.

 

Jako zadanie dodatkowe dla chętnych dzieci : rodzice przygotowują talerzyk z kaszą manna, piaskiem, solą. Dzieci rysują paluszkami proste obiekty : słońce, chmurkę, drzewko. Rodzic, a za nim dziecko, rysuje i mówi proste rymowanki. Np.: dzieci rysują koło (kilka razy po śladzie), a potem kreski – promyki, mówiąc: Kółeczko, kó­łeczko, będzie z ciebie słoneczko. 

Kto czuje jeszcze niedosyt po dzisiejszych zajęciach może wykonać prostą pracę plastyczną – Piękno naszej planety.Dziecko maluje farbami na białej kartce to, co uważa za piękne na naszej planecie np.: słońce, drzewo, kwiatki, morze.

Chętne dzieci mogą wysłać zdjęcia swoich prac [rzez librusa, będzie nam bardzo miło popatrzeć, jak pięknie pracujecie w domu. 

Pozdrawiam Was serdecznie Biedroneczki :)

Data dodania: 2021-04-11 10:29:27
Data edycji: 2021-04-11 10:34:10
Ilość wyświetleń: 38

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Zobacz
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej