Witajcie w poniedziałek!
Dzisiaj zamiast bajek,
Do zajęć zapraszamy
I serdecznie Was witamy!
Na początku naszych zajęć zapraszam Was do zabawy, która pozwoli nam troszkę się rozruszać. Kliknijcie w poniższy link:
https://youtu.be/l-P0PfiZp9E
Jeśli dokładnie wykonaliście ćwiczenia, to serce zaczęło wam mocniej bić. Czujecie? Jeśli jeszcze nie, to wykonajcie parę szybkich podskoków. Teraz na pewno przyspieszyło. Odszukajcie ręką, gdzie bije wam serce. Rękę bliższą sercu zostawiamy na tym miejscu i załóżcie na nią frotkę lub mazakiem narysujcie na niej serduszko. Zapamiętajcie- to ręka lewa.
Zobaczmy jak poradzicie sobie w kolejnej zabawie i czy dobrze pamiętacie, która to ręka prawa, a która lewa.
https://youtu.be/KeKgAM3oUVc
Na pewno, świetnie sobie poradziliście. Przejdźmy więc do dalszej części naszej dzisiejszych zajęć.
Dzisiaj zapraszam was do świata matematyki. Może ona być niezwykle ciekawa i przede wszystkim przydatna. Z matematyką spotykamy się na co dzień licząc, ważąc, mierząc różne przedmioty. Spotykacie się z nią idąc do sklepu, czy nawet w domu podczas dzielenia się z rodzeństwem i rodzicami cukierkami. Przykładów jest naprawdę mnóstwo.
Kolorowe rytmy- zabawa matematyczna
Do tej zabawy możecie użyć różnych przedmiotów np. klocków, plastikowych nakrętek, słomek, kredek. Poproście, aby Rodzic np. z klocków ułożył rytm np. zielony klocek, dwa żółte, trzy zielone, niebieski klocek i znów zielony itd.
Zadaniem dziecka jest odtworzenie obok tego samego rytmu ale ze zmianą kolorów. Zasady zmiany kolorów Rodzic przedstawia dziecku na kartce w postaci kolorowych kółek i strzałek, np. żółty-niebieski, zielony- czerwony, niebieski- czerwony, czerwony- żółty.
Co jest w środku?- rozpoznawanie przedmiotu dotykiem
Do tej zabawy możecie użyć naprawdę różnych przedmiotów. Proszę, aby Rodzic wybrał kilka np. samochodzik, lalka, klocek, kredka itp., włożył te przedmioty do nieprzeźroczystego worka lub siatki. Zadaniem dziecka jest włożenie ręki do środka i po dotyku rozpoznanie co to za przedmiot.
Czy coś się zmieniło?- zabawa na spostrzegawczość
Przedmioty, które były w siatce układamy w jednej linii na podłodze. Dziecko stara się zapamiętać w jakiej kolejności zostały ustawione i co to za przedmioty. Jeśli uważacie, że dobrze zapamiętaliście przedmioty odwróćcie się. Rodzic zabiera jeden przedmiot, a Waszym zadaniem jest określenie, którego brakuje. Zabawę powtarzamy parę razy. Później zabawa wygląda podobnie, tym razem rodzic zmienia ustawienie przedmiotów (zamienia miejscami dwa przedmioty). Waszym zadaniem jest ustawienie przedmiotów w dobrej kolejności.
A teraz czas na wykonanie karty pracy- rozwiąż działania i pokoloruj serca odpowiedznim kolorem. Mozecie działania zapisać na kartce i w ten sposób wykonać ćwiczenie.
Powodzenia.
83-000 Pruszcz Gdański
ul. Tysiąclecia 5